چاپ کنید
1302
17 اکتبر 2022
ریوتینتو قصد دارد تا سال 2030 کامیونهای کمپرسی جدید دیزلی را کنار بگذارد
تولیدکننده سوئدی Scania AB در مورد توسعه کامیونهای کمپرسی معدن بدون سرنشین با شرکت استرالیایی-بریتانیایی Rio Tinto موافقت کرد. بیانیه مطبوعاتی شرکت معدن گزارش می دهد در مورد آن این در مورد توسعه کامیون های خودمختار قابل مانور بیشتر در معدنی در منطقه پیلبارا در استرالیای غربی است.
این شرکت ها توافق نامه بلند مدت همکاری در تحقیق و توسعه فناوری های مدیریت حمل و نقل بدون سرنشین امضا کردند. معدن کانار ریوتینتو به اولین سایت شریک فعال برای استخراج خودمختار اسکانیا تبدیل شده است. این مشارکت همچنین شامل گزینه هایی برای انتقال آینده به وسایل نقلیه الکتریکی است.
در آوریل 2022، ریوتینتو و اسکانیا آزمایشهای جدیدی را از کامیونهای کمپرسی معدن مستقل 40 تنی راهاندازی کردند و به سرعت به نتایجی در عملکرد بدون راننده در یک محیط بار و چرخه حمل و نقل شبیهسازی شده دست یافتند.
همانطور که سانتی پال، مدیر فنی گروه ریو تینتو، خاطرنشان کرد، برنامه اقدام اقلیمی این شرکت انتظار دارد تا سال 2030 کامیونهای کمپرسی جدید دیزلی را حذف کند و همکاری با رهبران صنعتی مانند اسکانیا گام مهمی در این راستا است. علاوه بر مزایای کربن زدایی، این راه را برای دستاوردهای بالقوه بهره وری باز می کند.
پیتر هافمار، معاون اسکانیا و رئیس راهحلهای مستقل، میگوید که ریوتینتو شریک ایدهآلی و اولین مشتری برای این شرکت سوئدی است زیرا هدف آنها قرار دادن صنعت معدن در مسیر صفر کردن آلایندهها است.
استفاده از دامپرهای معدن مستقل اسکانیا می تواند مصرف انرژی، منطقه معدنی و زیرساخت مورد نیاز و در نتیجه هزینه های سرمایه و عملیات را کاهش دهد.
به عنوان مرکز GMK گزارش شده است پیش از این، Rio Tinto با بزرگترین مشتری خود China Baowu Steel Group برای توسعه پروژه Western Range همکاری خواهد کرد. این یک پروژه معدنی سنگ آهن با سرمایه گذاری مشترک در استرالیای غربی است. هزینه این پروژه 2 میلیارد دلار خواهد بود. به لطف سرمایه گذاری جدید، ریوتینتو امیدوار است از تولید خود در حوضه سنگ آهن پیلبارا حمایت کند.
منبع: gmk.center
منبع